Potrzebne materiały


Wszystkie ceny podaję w EURO ponieważ prawie wszystkie części były kupowane na zagranicznych portalach.

Do przepisu będziemy potrzebowali:

1) Deska


Tutaj totalna dowolność. Warto jednak wybierać modele dłuższe i szersze, czyli longbordy, na których łatwiej utrzymać równowagę i sterować (balansować).
Ja kupiłem longboard za 16.02 Euro

2) Pilot

Tutaj sprawa jest dosyć prosta. Chcemy aby pilot był mały, poręczny i w miarę tani. Więc opcja jest tylko jedna.
- W2 2.4Ghz Mini Wireless Remote Controller




Mnie udało się go nabyć za 27.04 Euro

3) Silnik



Ale jaki? Jest kilka możliwości w zależności od portfela zasobności ;P Można wybierać z:
- Turnigy Aerodrive SK3 - 5055 280KV
- Turnigy Aerodrive SK3 - 6354 260KV- APS 6355 Outrunner 230KV
- APS 6355 Outrunner 190KV
i w sumie to nada się każdy z przedziału od 190KV do 280KV.
Trzeba jednak pamiętać ,że wybór silnika będzie dyktował nasze dalsze wybory podzespołów.

Ja do budowy wybrałem "Turnigy Aerodrive SK3 - 5055 280KV" ze względu na cenę 47.33
 Euro
.
 Deska docelowo będzie posiadała dwa takie silniki.

4) Mocowanie silnika

Naturalnym wyborem może być
Turnigy Skateboard Motor Mount 7.96 Euro
ale proszę pamiętać iż może nie pasować do danego traka lub do mocowań silnika (u mnie właśnie tak było).

5) ESC

YEP ESC 150A (2~6S) SBEC Brushless Speed Controller 55.08 Euro

6) Karta programująca

YEP ESC Programming Card 5.80 Euro

7) Bateria

ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 20C 21.32 Euro

Potrzebujemy dwie aby połączyć je i uzyskać 6S.

8) Ładowarka

Koniecznie musi być z balanserem. Może być każda ale ja polecam

- iMax b6 16.05 Euro

 tania i dobra :)

9) Koła i pasy zębate

Potrzeba małe i i duże koło zębate oraz pas. W zależności od rodzaju (T,AT) i ilości zębów ceny będą się wahały od 10 do nawet 30 Euro.

10) Części pzostałe

- kabelek 6S Battery Pack Balance Charge Adapter Lead
- kabelek HXT4mm Battery Harness 14AWG For 2 Packs In Series
- śrubki, nakrętki, podkładki


Tak to mniej więcej wygląda. W następnym wpisie przyjrzymy się bliżej poszczególnym częścią składowym które są niezbędne do prawidłowego działania naszego eBorda ;]

Komentarze